Lördag 16 Oktober

Nu är klockan strax efter 12, har suttit frmaför datorn ett tag. Ska iväg och köra mitt knäprogram på gymmet snart, blir troligtvis att jag kör mage rygg också men vi får se hur mycket energi jag har i kroppen, bara mitt knäprogram brukar ta ca 45min att köra igenom. Ska blanda ihop min egen gjorde protein shake, ska även avsluta passet med att promenera hem. Kanske joggar lite, vi får se hur kroppen mår!

I min proteinshake har jag
1 banan
1 helt ägg, ibland en extra äggvita.
1 dl lätt mjölk
50 g lätt kesella
50 g mini keso
3 msk fun light
20-40 gram havregryn, dock bra om jag vill ha i mig mer kolhydrater. t.ex. Om jag dricker en mellan två pass, som idag då jag ska gymma ca en timme för att sen ta en promedan på ca en timme, eller om jag hade haft basket träning efteråt. Även om jag utesluter havregrynen så få man ändå i sig lite kolisar i form av bananen. Dock väldigt snabba sådanna, de räcker absolut inte till att orka med ytterligare ett träningpass.

Nu ska bara låtan frukosten sjunka lite mer och så ska jag drika upp mitt kaffe. Jag köpte en termosmugg igår, jag har redan 3 termosmuggar och typ 2 vanliga termosar men de valiga är lite för stora för att man ska ta med sig dem till skolan och alla muggarna läcker och så håller de inte kaffet varmt!

Jag blev påkörd av en bli när jag var ute och cyklade den 7 september, jag fick lite blå märken men annars gick det bra. Varken jag eller bilen hade hög hastighet. Iallafall jag har fått lite skadestånd från försäkringbolaget,närmare 1600kr! Så min första tanke var att nu ska jag unna mig något fint! och resten ska jag spara. Men sen kom jag på att det finns typ 1000 saker jag behöver köpa men som jag inte känt att jag haft råd till, saker som man behöver till hemmer osv. Så det jag köpte var:

  • Badrumsvåg
  • Temosmugg
  • Liten grå handduk att ha på spinningen, alla mina små handukar är så fina så vill inte svetta ner dem.
  • Armbandsur, 99kr på Clas olhsson! behöver verkligen en klocka sen min försvann precis innan jag flyttade hit.
  • Deo
  • Ansiktiskräm
  • Reseförpackning till shampo och balsam, har köpt shampo och balsam i 1 liters förpackingra så det är perfekt när man ska ta med sig det till gymmet.
  • Närvekskabel, 10 meter.Mitt bredbandsjack ligger på andra sidan av lägenheten! jag fattar inte vad de tänkte när man satta jacket där! 
  • Pannband, jag köpte ett stickat pannband på MQ men det sticks nå så otroligt om man bröjas svettas lite. Så jag köpte en BuFF! till att ha om man ska gå på promenader och likanden när man inte kan undvika att svettas.

Det var allt! Jag hittade en supersnygg kavaj på Åhlens samt en snygg blus som jag är sugen på men spenderade så mycket pengar igår så vi får se hur jag gör. 

 
Jag är stolt över min termosmugg! nu ska jag slita mig från datorn så jag kommer iväg idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0