Bätte dag!

Fick en ganska bra start på den nya månaden trots allt. Dagen började med att lyssna på Svante Tegner som är VD på Bubbleroom, där han pratade om hur han har byggt upp sajten.

Sen har jag letat jobb större delen av dagen, dock bara på internet, har fyllt i massor med saker så nu hoppas jag på att snart få jobb. Blev lite Makro plugg också, dock mycket mindre än planerat. Jag hade verkligen ingen disciplin idag!

Dagens sista och bästa är att vi numera leder westra div 2 igen! spelade mot serieledarna och vann så nu leder vi:) Dessutom känner jag att jag börjar komma in i mitt gamla spel igen och gjorde en riktigt bra match och det känns super bra.

Det är verkligen sjukt hur mycket basketen påverkar mitt allmänna välmående, när det går dåligt så blir jag deppig och när det går bra så är livet underbart. Det är faktiskt väldigt jobbigt, när jag spelade i ettan och var konstant skadad så kan man ju säga att humöret inte var på topp och min mamma nästan tvingade mig att lägga ner elitsatsningen, iallafall för ett år. Nu la jag ju ner hur som hällst men det hade inget att göra med vad min mamma sa, jag ville ju bara stanna i ettan ännu mer bara för att hon sa så.

Något som jag funderat på är vad som egentligen är bäst för mitt psykiska välmående. Om jag inte spelar basket över huvud tagen så känns det som något fattas i mitt liv, och nu när jag är på gång igen så känns det underbart. Men när jag blir skadad eller när det går dåligt så blir allt dåligt...tror inte att det finns något svar, jag måste helt enkelt spela tills jag är spy less eller tills jag är så pass skadad att jag inte kan springa.

Nog med filosoferande, ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0