Sista dagen i Trollis

Idag tar jag tåget hem till Luleå, kommer hem imorgon vid 12 tiden och då har jag några ärenden på stan sen jobbar jag kväll och hela helgen så jag från ingen mjukstart direkt! Men sen blir det ju 4 veckors ledighet efter operationen, som jag ska berätta mer om nästa vecka och jag lovar hemska före och efter bilder :)
Jag tänkte berätta om min veckan är i söder...
Torsdag 8/1. Lämnar luleå
Fredag 9/1. Kommer till Trollhättan efter att tåget blivit 1,5h sent, så kommer fram ca 15.00. Denna dag gör vi inte så mycket, malin pluggar till sin tenta och jag tittar på!
Lördag 10/1. Malin skriver sin tenta och sen tar vi bussen 16.40 från Uddevalla till Oslo. Där fastnar bussen i en stick kontroll och en knark hund kommer ni och luktar till sig knark på Malins jacka så hon och johan får gå bak till "rummet" och det söker igenom deras packning. När dom inte hittar något måste alla ta ut sitt bagage och få det genomsökt, som tur var hittade de inget för då vet jag inte hur länge vi hade suttit fast dära, nu blev det "bara" 50 minuter.
Ca 20.15 kommer vi fram till Oslo där vi möts av Linn, Alex, Linda och Sara och vi åker Till Beas och Josses lägenhet som ligger i centrala oslo för att fira Bea som fyllde 21 dagen till ära! Det blev en mycket rolig och lång kväll och jag hade sönder 3 par strumpbyxor!





Denna bild får avsluta kvällen!
Söndag 11/1. En riktig bakisdag, Malin och johan åker hem vid 14 men jag betsämmer mig för att stanna kvar ett dygn till. På eftermiddagen så åker vi hem till Bea och äter tårta hos henne och blir kvar där hela kvällen, sen så har jag och Linn killsnack och tar igen det vi missat medans hon bott i Norge!

en bild från söndagen då alla var lagomt slitna!
Måndag 12/1. Jag och Linnsan är uppe med tuppen och är vid Oslo city när det öppnar kl 10, sen shoppar vi i 3 timmar bland annat på La Senza och Zara och jag hittade så mycket fint! ska visa allt senare!  kl 13 gick min buss mot Trollhättan och 17.30 var jag hemma hos Malin igen. På kvällen ser vi film och bara slappar, en skön dag alltså.


Olso city



Tisdag 13/1: Jag tar en rejäl sovmorgon och när Malin slutar skolan så möter jag upp henne på Oden där vi shoppar skor på Wedins för billiga penningar och sen tar vi en fika på Espersso house för att väga upp för de billiga skorna. På kvällen bakar jag scones och sen tar vi en kvälls prommenad och har serious talk, malin är så otroligt bra att prata med jag skulle kunna sitta och bara prata med henne i flera timmar..det är väll därför hon är min bästa vän :)




Göta Kanal.
Onsdag 14/1. Denna tag blir en tidig sådan och jag är ute på stan vid halv 11, och shoppar skor :P till 12 så går jag och äter lunch på Malins skola och sen på kvällen lagar vi lax med fetaost och basilika. Sen kommer några klasskompisar och vi ser en film och äter grönkasstavar med dipp, en riktigt trevlig kväll!
Torsdag 15/1. Jag vaknar kl 7 och jag tar med Malin till scandic hotell där jag bjuder henne på frukost, sen tar vi en halvtimmes promenad för att gå bort lite av den stora frukosten vi fick i oss! Nu har jag bara duchat och fixat min packning sen ska jag möta Malin och säga hej då innan jag drar hemmåt!

Underbar frukost


I Bakgrunden skymtar scandic hotell som vi just lämnat.


Trollhättan var vackert imorse, Nu ska jag ringa till Malin! Bloggar kanske på tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0