En dag kvar...

Nu är det fixat, har lagt upp tre outfitsminoutfit.
Nu till något annat, imorgon ska jag operera min käke. Detta måste göras för att den är sned, korsbett som det kallas, ofta sitter ett korsbett i tänderna det är alltså tänderna som gör att man biter snett och detta trodde man länge var mitt problem också men när jag var nyss fyllda 18 så kom man fram till att felet hos mig inte gick att fixa via enbart tandreglering utan man var tvungen göra ett ingrepp i käkbent för att jag ska kunna bita rakt. Detta är inte något som jag MÅSTE göra, det är inte någon tandreglering, men om jag inte gör det så kommer jag troligtvis behöva fixa det när jag är 50 år och har fått spänninshuvudvärk och atros i käken. Så det är en operation för att förebygga ohälsa, efter operationen kommer jag att vara inlagd på sjukhuset i 1-2 nätter sen får jag åka hem men jag kommer vara sjukskriven i ca 4 veckor men allt beror på hur jag mår. Det jobbigaste kommer vara att jag inte får tugga över huvud tagen på ca 6 veckor, så det blir flytande kost för mig. Har ätit flytande en gång tidigare när jag hade tagit bort mina visdomständer men efter ett tygn på flytande tvingade jag i min vanlig mat för att jag var så less, så vi får väll se hur det här går :)
Här nere är en bild på min när jag är helt avslappnad i käken, man ser ganska tydligt att den är send.

Jag lovar komma med efter bilder så fort jag är pigg och allert!


Kommentarer
Postat av: sofie

shit! det lät jobbigt att du inte kommer kunna få tugga på 6 veckor!! :S.. Men vilket fall hoppas operationen går bra :) Sköt om dig , kram

2009-01-21 @ 23:18:40
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0