Nästa intervju inbokad!

Jag glömde helt och hållet att berätta hur dt gick på jobb intevjun i onsdags. Jobbet var som servitris elr likande på en sportbar som ska öppna vecka 8, till en början var jag lite tveksam om jag ville ha jobbet men efter att ha träffat de som ska driva stället och hört deras vison så kändes det betydligt bättre. Hur som hällst kändes detr som att intervjun gick bra, jag hade på mig min tur klänning som jag använde när jag blev intevjuad för jobber på Nilson. Det enda som jag kände att jag inte fick till var när det frågade varför jag vill jobba på sportbaren, och det var ju inte så konstigt eftesom jag inte veisste o0m jag ville ha jobbet innan jag gick dit. De skulle anställa ca 30 pesoner allt från kockar till diskpersonal och hade intervjuat ca 130 personer, så de är  23% changs att jag får jobbet. De ska höra va sig på Måndag.

Samma dag hade jag även otroligt flyt avd gäller en annan jobbintevju. I måndags ringde till ett företag som jag vet ska anställa för att fråga när man kan börja skickan in CV eftersom jag inte sett någon anons på varken deras hemsida elr på arbetsförmedlingens hemsida. Kvinnan i telefonen säger då att de redan har börjat kalla till intevjuer och att  jag ska skicka in mitt CV nu på direkten. Sagt och gjort.
I onsdags så bestämde jag mig för att ringa till företaget för att kolla att mitt CV kommit fram men även fråga lite om jobbet, kille jag pratade med var jätte tevlig och berättade att tjänsterna kommer att tillsättas i slutet av mars och "Jag kommer att intervjua i slutet på vecka 8 och i början av veckan så kommer jag ringa alla som ska kallas för att boka in intervjuerna" . Sen kommer vi in på min nuvarande jobbsituation och jag berättar som alla mina jobb:) när vi sedan ska lägga på så säger han " okej! Men då hör jag av mig till dig i början på vecka 8 får vi se till att hinna sitta ner och prata" 
Fatta vilket flyt och vilken jäkla tur att jag ringde, annars kanske jag inte hade fått komma på intervju! Jag brukar nästan aldrig ringa till arbetsgivare angående de jobb jag sökt eftersom jag fått känsla av att vara jobbig, men denna gång så gick det ju riktigt bra! 


Kommentarer
Postat av: Sofie

oj va bra det verkar gå för dig med jobb :D kul de iaf ! =) Jadu.. min design är juh väldigt simpel ändå men jag använder mig först av photoshop och redigirar en bild som jag vill ha som header. jag fixar juh inte så ofta med bloggen så jag glömemr bort mellan varven hur ja själv gör:P

2009-02-06 @ 12:41:29
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0