Inget socker!

Nu är det avgifning som gäller! har märkt att jag har ett galet stort socker behov, ofta är man bara sugen på socker när man är hungrig men jag kan känna behov av socker trost att jag är propp mätt. Detta beror troligvis på att när jag operadeade käken så blev det kanska mycket sötsaker i och med att jag bara fick äta flytande så kompenserade jag det med en del godsaker för att öka kaloriintaget, enligt läkarens rekomendationer så man inte skulle tappa så mycket i vikt. Sjävfallet var man ju tvungen lyssna :) Trots detta gick jag ändå ner ca 4 kg första veckan men tog igen det på direkten. Hur som hällst så har mitt sockerbehov ökat och nu ska jag köra 2 veckor NO SUGAR. Inget socker över huvudtaget, kan bli svårt när det gäller vissa maträtter då mycket halvfabrikat innehåller mkt socker men ska undvika livsmedel med uppenbara stora halter av socker, så som yoghurt, sylt och min favorit Bobs risgrynsgröt! men självklart också allt som heter godis, kakor, tårta, glass, chips mm.
Jag tänkte skriva om detta i bloggen eftersom jag vet att det kommer att bli galet svårt! ska försöka uppdatera varje dag och berätta om hur dagen går. Nu ska jag sova, go natt!

Observera att jag inte följer någon "inget socker-diet" tyckte dock att bilden var ganska skojjig :P

Kommentarer
Postat av: sofie

en sak vi har gemensamt här iaf. att jag har socker behov!.. jag har aldrig känt mig så stort behov av sötsaker, socker förut som nu! jag håller på bli tokig. måste äta nåt hela tiden och så är det extra gott om de är fika eller annat!.. sen är de juh dessvärere för min del när ja aldrig tar mig för att sätta i gång att träna igen!.. :S haha detta bådar inte gott för min del:P

2009-02-22 @ 22:42:55
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0