Egentligen är det lätt

Nu är jag inne på dag 4 i min socker detox, och det jag kommit fram till är att egentligen är det inga större problem att hålla sig borta från socker. Visst man kan bli sugen men så länge man kan äta något istället så går det bra. Det har jag ofta gjort är äta mackor med massa gott pålägg eller bara äta väldigt mycker för att försäkra mig om att jag inte ska bli sugen. Men i och med käkoperationen så kan jag inte äta mackor och jag har nu insett att det är bra och ska nog hålla mig borta från dem ett tag och även försöka att inte småäta annat utan bara äta frukost, lunch, middag samt mellanmål utan att vräka i mig så att man känner sig som en uppblåst palt bara för inte inte riskera bli sugen på socker. Det är här allt blir svårt, för nu finns det inget som kan stilla ens sötsug, nu gäller det bara att bita ihop och motså frestelsen.
Just nu kämpar jag med ett galet stort sug, är riktigt mätt efter min lunch bestående av:
Rött rå ris
Ungsgratinerad kassler
med morötter och ädelost
Herikoverts
Gott var det och jag är jätte mätt men det vattnas i min mun efter något...och jag känner mig inte riktigt sugen på en frukt för då kommer jag känna mig ännu mer uppblåst!
Jobbigt läge, har nån tips på vad som kan stilla sötsuget utan att man blir "mätt"?

Kommentarer
Postat av: Alshammar - Fashion Lifestyle

låter bra:D

2009-02-26 @ 20:41:28
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0