På jobbet

Idag är det en lugn och skön dag på jobbet, egenligen en lugn dag framför datorn med 5 minuters jobb en gång i halvtimmen. Att jobba på hermelinen under helgen måste vara världens bästa jobb och det är ett perfekt sätt att dra in lite extra pengar utöver heltidjobbet utan att jobba ihjäl sig. Förutom att det är ett slappt jobb så är lokalerna otroligt fina och ljusa och det spelas ständigt klassisk musik på perfekt hissmusiks nivå. Ända nackedelen är att jag har sjukvårds OB vilket ger mig 155kr/h itsället för de ca 200 som man får ut när man är i butik men jag behöver ju inte dirket jobba för dem så ska nog inte klaga.
Idag jobbar jag från 07.45-ca16.30 det är alltid lite osäkert när man slutar, jag går hem när sista patienten har gått hem och i vissa fall har det lett till jag man blivit kvar ca 1-2 timmar efter den beräknade tiden sluttiden.
Så denna förmiddag har jag ägnat åt att kolla min massvis med flyg och tåg inför min resa men SJs sida la ner så fick ta en paus. Ikväll ska jag och syrran boka flyget till London och det är inte det lättaste att fixa och trixa så man får den billigaste biljetten som passar in med diverse andra tider på flyg och tåg! Just nu sitter jag med en kaffe latte med kanel och försöker förtränga hur hungrig jag är, åt lunch redan vid 11 och hade med mig aningen för lite mat!

Jag gör ett reklam leende framför min webcam...det är sånt man ägnar sig åt när man hat tråkigt på jobbet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0