Hemma igen!

Nu har jag varit hemma från Trollhättan i snart en vecka, har varit lite dålig på att blogga men ska försöka ta tag i det!
Tänkte göra en snabb genomgång va veckan i söder.
Måndag: Kom jag fram kl 21 på kvällen och möttes av Malin på Busstationen!
Tisdag: Hälsade jag på Malin på hennes skola och utforskade Trollhättan på egen hand.
Onsdag: Denna dag var ganska lik tisdagen, lung dag i Trollis :)
Torsdag: Tog jag morgon tåger till Göteborg så jag var där till kl 10 då alla butikerna öppnade. Det tog ca 50 minuter att ta sig dit och en t&r biljett kostade ca 140kr för ungdom under 25. Efter 7 timmar på stan åkte jag tillbaka några tusen lappar fattigare, ska visa upp mina köp i ett annat inlägg. På kvällen gick jag och Malin till en Pub som hette Butlers det var mkt trevligt men jag var så jäkla trött efter ha sprukgit på stan i 7 timmar så vi blev inte så länge.
Fredag: Var jag på möte på Högskolan väst och fick information om en utbildning som verkade intessant nämligen Personalvetare med inriktning Psykologi. Det verkade mycket intressant men det finns en annan Personalvetar utbildning i Göteborg utan inriktning och den verkar passa mig bättre så det blir nog att söka den till våren.
Efter mötet gick jag och Malin på stan och hon shoppade lite kläder inför helgen..som hon lämnade tillbaka :P Malins signum!
På kvällen kom en klasskompis till Malin och åt middag sen tog vi tåget till Götet igen för att festa, det var en mycket rolig kväll med trevliga människor. Tanken var att vi skulle gå ut och dansa med vi hittade inte till utestället och när vi kom dit så såg det inte så skojjigt ut så det blev pub istället...och billigt var det där, jag betsällde en 6:a Drink för 68 kr!
02.15 Tog jag och Malin nattbussen tillbaka till Trollhättan med vi båda somnade på bussen och hamnade i Vänersborg som ligger ca 1 mil från Malin men som tur var så var busschaffören snäll och körde hem oss!
Lördag: Det blev en rätt så seg förmiddag, jag sov länge (Malin var uppe 9 som valigt :P). Sen gick jag förbi Din som en sväng och lämnade tillbaka ett par skor som jag hade köpt med typ 13 cm klack som jag insåg att jag inte kunde gå i. Men jag tog kort på dem så jag kan se hur fina dom var. Efter det var det bara att fixa sig för fest igen...Massa klasskompisar till Malin kom hem till henne och förfestade sen dog ut ut till en klubb som hette Sand, det var helt ok där men lite folk så vi gick vidare till Lipz dit vi hade Fribiljetter...mycket roligare ställe! var undefär som Cleo i Luleå.
Söndag: Blev en äkta bakis dag i sin sanna bemärkelse, vi såg film slöade och åt fet mat! Jag åt maxburgare vilket jag inte gjort på hur länge som hällst! det satt helt rätt i magen :)

Här kommer min vistelse i bilder, min kamera gick sönder så det är bara Malins bilder och den från min mobil. Första bilden är en Chai latte på Espresso House, andra är tagen från Tåget mot GBG, tredje är vad jag möttes av när jag gick ut från Nordstan. Fjärde, ett par galet snygga skor på Zara. Femte, ett cafe i Götet. Sjätte, Min shpping. De andra talar nog för sig själv-FEST!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0