Andas

Nu är det söndag kväll och jag har inte varit hemma sedan fredag morgon, man kan säga att helgen minst sagt varit full (på många sätt)! På Fredag  var jag först och främst tvungen packa för hela helgen sen bar det av till helex och kl 12 började jag jobba och stängde butiken sen vid 19. Efter jobbet såg jag ca 5 minuter av Lule basket  matchen sen gick jag och Sofi hem till henne för att se på idol, dricka vin och äta ost och kex med Sofie. Otroligt trevlig kväll, känns som det var jätte längesen vi hänge :P så den kvällen måste vi göra om och då ska jag fan med ut med tanke på hur kul ni verkade ha haft det! Under kvällen drack jag ca 2,5 gals vin och kände mig inte alls speciellt påverkad men morgonen efter mådde jag inte lika bra. Var lite sådär småbakis hela dagen på jobbet, men det gick ändå bra att jobba. Direkt efter jobbet bar det av till Lena för lag fest där jag även passade på att leka lite med hennes 7 månaders bebbe, sötare unge finns typ inte :) När alla kommit åt vi tacos (eller takos som jag säger, jag skyller på min mamma) lyssade på skvaller och spelade pictionary, det var galet kul..kanske för att mitt lag vann och jag är en dålig förlorare. Sen blev det utgång på cafélino, det var inte det roligaset utgången jag varit med om men ändå helt ok..skoj att dansa mig tjejerna i laget :)
Innan jag gick och sussade passade jag på att trycka i mig massa nötter, vindruvor och mackor samt tonvis med vatten för att jag skulle må så bra som möjligt nästa morgon. Trodde dock när jag vaknade att jag misslyckats, för då kändes som att jag hade bomull i skallen men det blev bättre och jag har mått prima hela dagen..tur det!


Dagens roligaset


När jag imorse skulle kliva på bussen till jobbet och ska betala..eftersom ja nyss fyllt 20 så brukar jag lossas vara 19 och betala 10 kr när jag åker men idag tänkte jag vara ärlig och betala fullt pris så jag langar upp en 20-lapp och chaffisen kollar på mig lite konstigt och frågar "ungdom elr vuxen?" jag svara "vuxen" då ger han mig en ännu konstigare blick som säger "eeh, nej tror inte det..du ser inte ut att vara en dag över 15 men ok" men han säger egentligen "he okej om du vill det så..." Så nu täker jag såhär "
jag ska aldrig mer vara ärlig och säga vuxen hädan efter ska jag åka på undom till jag får pensionärs pris"

Eftersom min kamera är trasig så har jag inga bilder från helgen men kolla sofi och sofies bloggar från i fredags. synd.
 
Ha den bra kväll!


Kommentarer
Postat av: sofie

hehe på bussen så fins det juh typ tre gränser.. skolungdom , ungdom, vuxen, och 20 då är man ungdom. men jag vet inte hur mycket priset gäller mellen ungdom och vuxen :) jag brukar säga jag är skolungdom:P.. det käns väl itne de bästa men billigt är de då ;P

2008-11-17 @ 11:38:03
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0